Direktlänk till inlägg 21 april 2011

Om du saknar ork inför träningen.

Av Klara Lindberg G., Juan Silva B. - 21 april 2011 18:07

                  Bild  


Om man är trött eller hänging en dag kan det bero på flera orsaker. Det är alltid så tråkigt att känna så när man vill eller har planerat in en träningstid eftersom att man tappar träningsmotivationen . Förutom att man presterar sämre så är det större risk för att du ska skada dig också. Men ibland så kan det vara bra att hoppa över ett pass om du verkligen inte känner dig på topp, men det jag rekmmenderar är att man ändå tar sig till gymmet och värmer upp som vanligt och försöker att träna med lättare vikter. Ibland så kan det hända att det går bättre än vad man hade tänkt sig.


KOSTEN
För att vi ska prestera bra så behöver kroppen energi, så försök att alltid äta så bra du bara kan (näringsrik kost) och försök att inte hoppa över måltider, se också till att du har ett bra vatten intag. Har du inte ätit bra det senaste dygnet så kan det drabba träningen på så sätt att du känner dig trött.


SÖMNEN
När det gäller träning så är det sömnen som spelar in en väldig stor roll också. Det är viktigt att du får den sömnen kroppen behöver , både för återhämtning och för att vi inte ska vara trötta under dagen. Försök att hålla en jämn dygnsrytm, och försök att inte dra ut dygnet på kvällen, alltså att du går och lägger dig i tid. Om man har svårt att sova på nätterna så kanske det inte är så bra att träna sent på kvällarna eftersom att träningen gör att kroppen aktiveras, och kroppen kan kännas mycket piggare. Men här måste man prova sig fram, för att vissa personer kan kanske ha det t.o.m lättare att sova efter ett sent tränings pass. Testa?!


INFEKTIONER
Kroppen kan kännas väldigt svag om man håller på att få en förkylning också. Så det man kan göra om man känner att man håller på att bli sjuk men att förkylningen vägrar släppa ut, prova träna ! antingen blir det värre eller så släpper den inte ut. Men det är bara om du känner dig svag och att du håller på att bli sjuk, eller om förkylningen vägrar att släppa ut! Inte om du har halsont och feber!


UPPIGGANDE
Det du också kan prova är att kanske dricka nått uppigande inför träning, ibland så kan det hjälpa till för att vakna upp. Du kan kanske prova kaffe, sportdryck, energidryck eller kanske nåt kosttillskott.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Hej kära läsare!   Vi beklagar för att bloggen inte uppdaterats på länge. Men snart har vi tid till att börja skriva igen!   Med vänliga hälsningar   Juan och Klara ...


För alla som bor i en stad är det bra att uppmärksamma detta. Eller för er som är pollen allergiker.   I helgen var jag ute och klubbade i Stockholm. När jag kom hem så kände jag mig snuvig och snöt mig. Pappret blev svart. Tankarna började kr...

Ofta läggs lite uppmärksamhet på fötterna. Vi tar dem lite förgivet. De bara finns där så vi kan gå, hoppa och springa. När vi borde uppskatta dem och ta hand om dem!   Bild Varför fötter? Fötterna är kroppens stöddämpare och ger stöd och ...


                  När det det är dags för helg eller fest så innebär det alkohol för många, är man ute sent så brukar det som är öppet vara en hamburgerkedja eller nån skräpmats kedja. går man på nån hemmafest så blir det nog mer ch...

Vi vet att frukter är bra för kroppen, men vad har varje frukt för unika enenskaper och karaktär?   Många köper hem lite bananer, äpplen och päron. Och de blir den där frukten som man vänjer sig vid att köpa. Tills man kommer hem och inte längre ...

Presentation


En träningsblogg som är anpassad efter dig.

Fråga mig

8 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du om din kropp?
 Nej, gratis kirugi skulle passa mig.
 Nej, Orkar/hinner inte träna
 Nej, inte nöjd
 Sådär...
 Helt okej. Någon missnöjd del bara.
 Jag trivs med min kropp
 Jag älskar min kropp!

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Bloggtrafik

 

Bloggar om träning

 

Sök i bloggen

Bloggvärde

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Bloggparaden

Blogrankers

BlogRankers.com

blogtoplist

TopBlogArea

Hälsa bloggar

Ovido - Quiz & Flashcards