Alla inlägg den 13 april 2011

Av Klara Lindberg G., Juan Silva B. - 13 april 2011 10:52










När det det är dags för helg eller fest så innebär det alkohol för många, är man ute sent så brukar det som är öppet vara en hamburgerkedja eller nån skräpmats kedja. går man på nån hemmafest så blir det nog mer chips, snacks och alkohol.


 


Träning och alkohol hänger inte särkilt bra ihop som det alltid brukas skrivas om, men om man känner att man måste eller vill vara social och ta en drink med sina närmsta så tänk på att dricka med måtta. om du hade tänkt dricka, se till att inte träna samma dag eller dagen efter då det inte kommer att ge dig något tillbaka. Kroppen kommer att att lägga all energi på att bryta ner alkoholen så något återhämtning till musklerna blir det inte. vin sägs sig vara bra för hjärtat och öl är ju trots allt bara lite kolhydrater? spelar inte roll! , det är dåliga kolhydrater helt näringslösa som inte ger dig något alls förutom dålig återhämtning.


Nu när du läst det här och tar din träning på allvar så se till att dricka med måtta och drick en massa vatten!


Presentation


En träningsblogg som är anpassad efter dig.

Fråga mig

8 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du om din kropp?
 Nej, gratis kirugi skulle passa mig.
 Nej, Orkar/hinner inte träna
 Nej, inte nöjd
 Sådär...
 Helt okej. Någon missnöjd del bara.
 Jag trivs med min kropp
 Jag älskar min kropp!

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Bloggtrafik

 

Bloggar om träning

 

Sök i bloggen

Bloggvärde

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Bloggparaden

Blogrankers

BlogRankers.com

blogtoplist

TopBlogArea

Hälsa bloggar

Ovido - Quiz & Flashcards