Direktlänk till inlägg 28 mars 2011

Mental träning

                               Bild


1.Köp en anteckningsbok.

2. Se över din livsstil och skriv ner vilka mål du vill uppnå för att må bra

3. Byt ut dina negativa tankar mot positiva tankar i vardagen

4. Minska på stress och ge dig själv, varje dag, ett ögonblick då du kan bearbeta tankarna med avslappning. För mig brukar bad, stretching och lyssna på musik fungera. Hitta det som passar dig; meditera, yoga, andningsövningar, ta en promenad, jogga, vila på sängen etc.

5. Sov ordentligt.

6. Mat ska vara roligt att laga och ge dig energi. Tvinga dig inte att laga ihop den där vardagliga maten. Sätt dig ner och bläddra bland recept och försök hitta något som får dig nästan dregla. Det ska du laga! Och om det tar för lång tid och är ansträngande en sen kväll efter arbetet så be om hjälp så det går fortare.

7. Skriv ner i anteckningsboken om vem du är. Se sen på den personen. Är det något som du inte gillar med din personlighet så utvecklas. Bli de du vill vara! och om du är nöjd så var stolt över dig själv och älska den du är. Under livet så splittras relationer, men den personen som du skrivit om kommer du vara med under hela livet. Den personen har ansvar över dig.

8. Rita hur du tror att din kropp ser ut eller beskriv med ord. Gör detsamma där. Hur vill du se ut? Det avgör hur du ska träna. Det är viktigt att du älskar din kropp och känner dig sund för din egen livskvalite. Själv så kan jag känna mig sund för att jag inte dricker alcohol. På vilket sätt känner du dig sund?

9. Ibland så behöver datorn omprogrammeras, precis som dina tankar. Våra tankar skapar känslor. Det du tänker syns i dina ögon och påverkar hur du är i din omgivning. Inte ens politiker kan gömma sina tankar när de står framför kamerorna. Nu för tiden finns det nämligen forskare som kan översätta deras kroppspråk och ton i rösten och avslöja dem på en gång.

     Acceptera de minnen som gör dig upprörd, gå vidare. Om det inte är så enkelt, så prata med någon om dem. Eller hos en psykolog som hjälper dig hantera minnet. Gör slut med alla dåliga tankar. Gör det bästa av nuet.

10. Lev inte i en trygghetszon. Självklart ska du vara trygg men var inte rädd att kliva ut och våga!

11. Upprepa inte samma negativitet. Det slår ner dig.

12. Lev nu! Självklart är det bra att planera framtiden, men glöm inte att må bra nu!

13. När ett problem dyker upp, se då lösningen och gå vidare. Ditt sätt att hantera problemet är jätte viktigt för att du ska må bra.

14. Allt är energi. Därför behöver du mycket energi. Du tar och du får energi. Träning ska ge dig energi. Och för att träningen ska ge dig energi så måste du ätit bra (näringsrikt), och tänka motiverande och positivt.

15. Känn efter i kroppen. Din kropp samarbetar med dina känslor. När du te.x blir stressad så kan magen må dåligt och nacken bli spänd. Ta hand om din kropp.

16. Njut med dina sinnen varje dag. Doft, smak, känsel, hörsel, syn.

17. När du vet vilken person du vill vara, vilken kropp du vill ha, hur du hanterar dina problem och vilken livsstil du mår bra av, så ska du göra om i ditt hem. Måla väggarna i färger du trivs med, dekorera med blommor och växter, gör hemmet till ditt hem!


Jag och Juan kommer att gå igenom ett 30 dagars program med mental träning som vi sedan rapporterar om på bloggen från boken (Rensa i själen av Jane Scriner).

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Hej kära läsare!   Vi beklagar för att bloggen inte uppdaterats på länge. Men snart har vi tid till att börja skriva igen!   Med vänliga hälsningar   Juan och Klara ...


                  Bild     Om man är trött eller hänging en dag kan det bero på flera orsaker. Det är alltid så tråkigt att känna så när man vill eller har planerat in en träningstid eftersom att man tappar träningsmotivationen . Förutom att man...


För alla som bor i en stad är det bra att uppmärksamma detta. Eller för er som är pollen allergiker.   I helgen var jag ute och klubbade i Stockholm. När jag kom hem så kände jag mig snuvig och snöt mig. Pappret blev svart. Tankarna började kr...

Ofta läggs lite uppmärksamhet på fötterna. Vi tar dem lite förgivet. De bara finns där så vi kan gå, hoppa och springa. När vi borde uppskatta dem och ta hand om dem!   Bild Varför fötter? Fötterna är kroppens stöddämpare och ger stöd och ...


                  När det det är dags för helg eller fest så innebär det alkohol för många, är man ute sent så brukar det som är öppet vara en hamburgerkedja eller nån skräpmats kedja. går man på nån hemmafest så blir det nog mer ch...

Presentation


En träningsblogg som är anpassad efter dig.

Fråga mig

8 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du om din kropp?
 Nej, gratis kirugi skulle passa mig.
 Nej, Orkar/hinner inte träna
 Nej, inte nöjd
 Sådär...
 Helt okej. Någon missnöjd del bara.
 Jag trivs med min kropp
 Jag älskar min kropp!

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Bloggtrafik

 

Bloggar om träning

 

Sök i bloggen

Bloggvärde

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Bloggparaden

Blogrankers

BlogRankers.com

blogtoplist

TopBlogArea

Hälsa bloggar

Ovido - Quiz & Flashcards