Alla inlägg den 15 mars 2011

Nu är det dags att söka till gladiatorerna för dem som är sugna på att överlista jättarna!


Det gör du här!


Sista ansökningsdag är 18 mars 2011.


Olga Rönnberg är ren inspiration för alla mammor. Hon är en fembarnmamma i lyxförpackning som arbetar på heltid med att hjälpa mammor att nå sina träningsmål. Hon är egen företagare till MammaFitness, träningsredaktör till "mamas" och driver Sveriges störta träningsblogg. Jag är nog inte den enda som undrar: Hur hinner hon?



  Jag är i mitt livs bästa form nu,

efter 5 barn.


Namn: Olga Rönnberg

Ålder: 37
Familj: Man och 5 barn plus 2 bonusbarn
Yrke: Personlig tränare med inriktning på gravida och nyblivna mammor

Blogg: www.blogg.mama.nu/olgas-blogg


Fritidsintressen: Har ingen fritid nu när barnen är små men är mycket noga med att umgås med min man, bara han och jag så fort tillfällen ges.


Vad fick dig att vilja bli personlig tränare med inriktning på mammor?

Mina egna resultat. Jag började träna först efter mitt tredje barn och det blev styrka och intervaller. Det gick riktigt bra och jag började få massvis med frågor om hur jag gjorde. I samband med det så kom tanken fast det dröjde ett par år till innan jag började träna bara mammor, det var lite blandat i början.


Hur tränar du dina kunder?

Jag utgår ifrån vilka förändringar en gravid kropp genomgår och korrigerar det genom träning och kost.


Vad tycker du är rolig träning?

Det är när man glömmer tid och plats, det händer då och då.


Vad tycker du är det bästa med träning?

Att det ger så mycket mental styrka och att man orkar med vardagen på ett helt annat sätt än när man varit otränad.


Vad är Mama Boot Camp?

Det är mitt eget koncept som jag började med för 5 år sedan. Det är utomhusträning för mammor, barnen är med förstås. Träningsformen är anpassad just för mammor och tar hänsyn till kroppens förändringar under graviditeten. Nu finns vi på 10 olika platser i Sverige. Besök gärna www.mammabootcamp.se för mer info.


Hur hinner du träna och arbeta som fembarnsmamma?

Det undrar jag också. Nej men mina barn är ju rätt stora nu, min äldsta tjej är 18 år.De som tar mest tid är mina 16 månaders tvillingar och min 12 åriga dotter som föddes med Downs syndrom. Annars har jag bra disciplin- stiger upp kl. 5 och jobbar med mina Online kunder t ex. Och så planering är A och O för mig.


Vad är PT online?

Det är en tjänst som jag erbjuder till alla som är intresserade av att komma i form. Alla jag jobbar med  garanteras resultat, låter kaxigt men titta gärna på min hemsida www.mammafitness.se under Pt Online. Dock kräver jag mycket fokus och är rätt hård, kanske lika bra att nämna det!


Vad är fördelarna med att träna när man är gravid och efter förlossningen?

Återhämtningen är så mycket snabbare. Jag kan ju bara jämföra med mig själv. Jag har aldrig mått så bra fysiskt under mina tidigare graviditeter än som när jag varit gravid med tvillingarna - ryggen orkade hela graviditeten. Magmusklerna kom på plats snabbt trots enorm uttöjning. Jag är i mitt livs bästa form nu, efter 5 barn.


Vad är bra att tänka på när man ska äta och är gravid?

Att inte tro att man behöver en massa extra kalorier bara för att man är gravid. Fortsätt som vanligt men tänk extra mycket på att äta näringsrikt och varierat.


Tränar dina barn? te.x sport?

Javisst- äldsta tjej går på Friskis, sonen går och fäktas och andra dottern dansar.


Har du några råd till våra mamma och pappa läsare som vill komma igång och träna?

Försök att inte känna efter om du är redo att sätta igång eller inte- det är som med barn- det är aldrig rätt tillfälle att skaffa dem.


 

Presentation


En träningsblogg som är anpassad efter dig.

Fråga mig

8 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du om din kropp?
 Nej, gratis kirugi skulle passa mig.
 Nej, Orkar/hinner inte träna
 Nej, inte nöjd
 Sådär...
 Helt okej. Någon missnöjd del bara.
 Jag trivs med min kropp
 Jag älskar min kropp!

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Bloggtrafik

 

Bloggar om träning

 

Sök i bloggen

Bloggvärde

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Bloggparaden

Blogrankers

BlogRankers.com

blogtoplist

TopBlogArea

Hälsa bloggar

Ovido - Quiz & Flashcards