Direktlänk till inlägg 3 mars 2011

Snart kommer våren = LÖVKRIG!

  


Har du några planer inför den härliga våren? kanske vårstädning, ommöblering, nya trendiga kläder? eller rensa lite i själen efter vinterkänslorna?


Vi tycker att du ska unna dig något tillsammans med dina käraste. De kan vara allt från en person till att samla ihop hela gänget och be alla att ta med sina vänner. Varför inte ordna en vårtävling?


Brännboll - Ring alla du känner, bestäm ett datum som du tror att de flesta kan och en tid. Om du inte har boll och rack så fråga runt. Och avsluta med grillning där alla tar med sin egen grillmat. 

    

  

Bild

 

Fotboll - Vårkväll, fåglarna kvittrar och du har ringt dina vänner för att gå ut och spela. Ingen kan reglerna, men de spelar ingen roll!

 

  

Bild 

 

Basket - Det finns massor med  lekar när det kommer till basket. Använd fantasin och skapa. Om inte vännerna kan så fråga grannen.

 

  

Bild

 

Paintboll - Är en sport där man skjuter färger på varandra. Kan göra ont men "ska man vara fin så får man lyda pin". 

Bild  

 

Kanot/Kajak - Leta upp närmaste förbund och njut av naturen. Riktigt bra träning om man anstränger sig hårt!

 

          

          

 

6. Jogging - Många väljer att ta ut sin närmaste vän, rensa tankarna tillsamans med en arbetskamrat eller ta ut sin partner för en uppfriskande jogging tur. Var noga med att välja en intressant plats, gärna något nytt. Vilken plats tycker du är vackrast? Kanske finns det någon tropisk trädgård? Behöver inte vara i närheten, åk bort och jogga!

 

  

Bild

 

7. Påskutmaning - Samlas på påsken, proppa i massa belöningar i flera ägg (kanske en av dom har pengar?) och göm dem. Ge alla en karta och känn inre barnet skratta.

 

  

Bild 

 

8. Zorbing - Bokstavligen instängd i en liten bubbla som rullar dig fram och Flyter på vattnet!

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

Bild

 

Pistolskytte - Leta upp närmaste skola och prova på för en dag, då är det som billigast. Eller varför inte gevär?

 

  

Bild

 

Fallskärmshoppning - För den som törs!

 

  

Bild

 

Besök äventyrsbana - De gömmer sig överallt, ibland åker vi förbi dem utan att veta om det. Sök på internet (hitta.se)

 

  

Bild

 

Rida häst - Känner du någon som äger en häst? Annars är det bara att leta upp närmaste stall.

 

 

 Bild   

 

Forsränning - Äventyrare i blodet? Det här är riktigt bra för att öva upp samarbetsförmågan. Extra bra för familjen och arbetsteamet.

 

  

Bild

 

Köp en äventyrsdag på liveit.se (klicka här) kajakpaddling, klättring och grottkrypning. För dig som inte bor i stockholm, boka hotell och unna dig en upplevelse för livet.

 

Testa på att vara stuntman/stuntkvinna! - Känn dig som James Bond. Gasexplotioner, fall från höga höjder, en flaska krossad mot huvudet och mycket mer galet!

 

  

 

Bild

 

Cykla - Tummen upp för dig som har cykel. Låt den inte stå i förrådet, där ligger den bara och pyser om däcken. Dina ben väntar på att pumpas fram! Och om du har den där drömmen om att cykla upp för backar och som på film "flyga upp i himlen" så ska du pröva BMX! Sök efter närmaste bmx bana, man brukar oftast kunna hyra bmx där. Finns absolut ingen åldersgräns! Våga leva!

 

  

Bild

 

 

Dykarkurs - Älskar du havet? Är du nyfiken och älskar det stillsamma ljudet under ytan så passa på! Dykarcertifikat kan du göra i Sverige men också utomlands.  

 

  

Bild

 

Golf - Om du tycker att det ska vara svårt och utmanande och har känslan inom dig. När du väl fått in tekniken så är det super kul! Om du vill veta mer så klicka här  

 

  

Bild

 

Military training (finns här) - Kräver rätt teknik för resultat och att man är en kämpe med vilja! Att vara psykiskt stark är ett plus! 

  

  

Bild

 

Fiska - Avkopplande, spännande och kräver tålamod. Välj ett område med bra rykte.

 

  

Bild

 

Besök fångarna på fortet (finns här) - Det är inte bara kändisar på TV som ska ha det roligt!

 

  

Bild

 

Lekar - Samla familj och vänner. Hitta på charmiga "rörliga" lekar. Tips finns på kalasguiden. Vi har alla varit barn, och en del saknar att vara det. Men leken slutar aldrig! Och den blir bara rolig om vi själva gör den rolig.

 

Flera av dessa aktiviteter finns i "upplevelsepresenter". Många kan vara dyra och oftast så finns det billigare och närmare alternativ, bara man söker upp dem.

 

Några sidor: Smartbox, Liveit, Greatdays, upplevelsepresent, boxexperience, brapresent, coolstuff, upplevelsetorget


Det finns många sidor som säljer upplevelser, för att göra det enkelt så kan du gå in på (alla upplevelser) för att jämföra priset på den aktivitet du vill göra.


Hoppas din vår blir lycklig, pirrig, vacker, underbar och skön!







 
 
Ingen bild

Alejandrita

3 mars 2011 23:05

Vilka påhittiga saker :P

Tack for tha inspiration.. *två tummar upp*!

 
candydee

candydee

4 mars 2011 00:07

Hallå! Vill inte gå ner i vikt men passar på att fråga när jag ändå är här. För jag vill gå ner i hud =) Efter min graviditet har jag putmage för huden inte försvunnit helt. Finns det några som helst övningar för att få bort det? Spelar liksom ingen roll om jag väger 48 kg eller 55 den försvinner inte. En av anledningarna att jag inte vill förlora ett enda kilo av mina 53 har nu.. Lång fråga men hoppas ni förstod vad jag menade o ännu mera att ni har ett svar ;) Ha de fint! / Gratis kirurgi skulle passa mig!

http://candydee.tk

Klara Lindberg G., Juan Silva B.

4 mars 2011 00:28

hej hej kära du!

för att strama åt huden finns ingen medicin förutom träning då. det man ska tänka på då är att styrketräna, för att när du styrketränar så blir kroppen fastare o då börjar huden dras åt där också. det gäller bara att träna all around alltså hela kroppen.


men efter graviditeten så blir det att huden dras ut ,o därför så brukar man rekommendera att man ska träna efteråt så att kroppen hittar tillbaka till sin form.främst är det styrketräningen som gäller, konditionen är inte så viktigt för det du vill, om man inte lagt på sig för mycket vikt då.

men tänk på att förutom träningen så är det kosten som spelar den största rollen här.

hoppas att det var svar på frågan,

Mvh /juan

 
Alexandra

Alexandra

4 mars 2011 08:13

Vinnaren av dagens blogg finns uppe! Kika in om det blev du eller anmäl dig till den nya omgången här:
http://vadfanskajagheta.se/2011/march/fredag-dagens-blogg.html#comment

http://vadfanskajagheta.se

 
Sofia

Sofia

4 mars 2011 11:21

Roligt att ni vill vara med, glöm inte länka till min blogg i ett inlägg! :)

http://dixxonsblogg.bloggplatsen.se

 
becca

becca

4 mars 2011 12:50

Hejsan. Vill du hjälpa mig och rösta på mej i mysmatchen??
Som tack lägger jag upp en länk till dig i min blogg
under dagen på söndag :) Man kan rösta en gång om dagen och jag är väldigt nära att få en plats i veckofinalen så vore super tacksam om du skulle vilja rösta på mig?? :D när du gjort de glöm inte bekräfta rösten i din mejl och kommentera i min blogg att du gjort de så att du får din länk :)
http://www.mysmatchen.se/bidrag/fresh-garlic-chilli

Tack en än gång.. kramar Myran

http://myranstankar.blogg.se

 
kurdisk muslimsk tjej

kurdisk muslimsk tjej

4 mars 2011 12:58

följ mig gärna på bloglovin <3 kram <3

http://kurdishgirlpeaceandlove.blogg.se

 
bea

bea

4 mars 2011 14:09

haha min kompis gjorde en header till mig bara så där va tyckeru om den ?
tyckeru inte den är för barnslig hehe ?
skit gulligt om du kunnde svara :/ <3

http://vafanskajaaheta.blogg.se

 
Maja

Maja

4 mars 2011 20:49

Vilken bra blogg! Träning är en stor del av mitt liv! Kommer kika in här flera gånger!
Kram

http://tokmajas.bloggplatsen.se

 
thaipinnen

thaipinnen

4 mars 2011 21:46

sv; nu är kvällens bloggar uppe, kika in och kolla om du är en av dom, om inte så finns det en ny chans :)

http://thaipinnen.blogg.se

 
candydee

candydee

5 mars 2011 20:05

Tack för svaret!! :)

http://candydee.tk

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Hej kära läsare!   Vi beklagar för att bloggen inte uppdaterats på länge. Men snart har vi tid till att börja skriva igen!   Med vänliga hälsningar   Juan och Klara ...


                  Bild     Om man är trött eller hänging en dag kan det bero på flera orsaker. Det är alltid så tråkigt att känna så när man vill eller har planerat in en träningstid eftersom att man tappar träningsmotivationen . Förutom att man...


För alla som bor i en stad är det bra att uppmärksamma detta. Eller för er som är pollen allergiker.   I helgen var jag ute och klubbade i Stockholm. När jag kom hem så kände jag mig snuvig och snöt mig. Pappret blev svart. Tankarna började kr...

Ofta läggs lite uppmärksamhet på fötterna. Vi tar dem lite förgivet. De bara finns där så vi kan gå, hoppa och springa. När vi borde uppskatta dem och ta hand om dem!   Bild Varför fötter? Fötterna är kroppens stöddämpare och ger stöd och ...


                  När det det är dags för helg eller fest så innebär det alkohol för många, är man ute sent så brukar det som är öppet vara en hamburgerkedja eller nån skräpmats kedja. går man på nån hemmafest så blir det nog mer ch...

Presentation


En träningsblogg som är anpassad efter dig.

Fråga mig

8 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du om din kropp?
 Nej, gratis kirugi skulle passa mig.
 Nej, Orkar/hinner inte träna
 Nej, inte nöjd
 Sådär...
 Helt okej. Någon missnöjd del bara.
 Jag trivs med min kropp
 Jag älskar min kropp!

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Bloggtrafik

 

Bloggar om träning

 

Sök i bloggen

Bloggvärde

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Bloggparaden

Blogrankers

BlogRankers.com

blogtoplist

TopBlogArea

Hälsa bloggar

Skapa flashcards