Direktlänk till inlägg 25 februari 2011

Vildmarksmässan 10-13 Mars 2011

Av Klara Lindberg G., Juan Silva B. - 25 februari 2011 09:51

Stockholmsmässan i Älvsjö bjuder på vildmark.


Klicka på bilden för att komma till mässan.



Årets tema är nybörjare!


"Tips, testa, möt proffs och inspireras. I år fäster vi extra stor vikt vid Nybörjaren som är lite mer osäker på vad ett aktivt friluftsliv egentligen kräver. På årets mässa ska vi sänka tröskeln och se till så att han känner sig extra välkommen in i vårt gäng." /Stockholmsmässan


Lär dig att paddla hem. Svenska Kanotförbundet svarar på dina frågor, berättar om utbildning och ordnar en utlottning med fina priser.



GE BLOD! Blodbussen kommer att vara på plats. En vuxen människa har mellan 4-6 liter blod i kroppen enligt geblod.nu, beror på din kroppsstorlek. Blodkropparna bildas i benmärgen. Att ge blod kan rädda en person med svår förlossning, trafikolyckor, cancerbehandlingar, höftledsoperationer mm. Kanske är det du själv som kommer behöva opereras en dag? Tänk hur tacksamt det skulle vara att få blod. Klicka här för att läsa mer.

Sofi berättar på sin blogg hur det kändes att ge blod.  

Klicka här!













Filmvisningar och inspirerande människor med häftiga vildmarks historier!


Prova att klättra! En 7 meter hög klättervägg väntar på dina grepp. 


Smaka på vildmarksmaten!


Vackra Fotoutställningar!


Rese erbjudanden som du bara kan få på mässan.


Sportfiske, något för dig?


Svenska sportdykarförbundet vill småprata om dykning över en kopp kaffe i monter A28:28.























"Drömmer du också om att genomföra en resa,
kanske vandra i Anderna, eller varför inte i vår egna
vildmark i Lappland? Kanske är det fiske eller dykning
i exotiska vatten som hägrar? Eller vill du helst av allt
cykla och tälta på Gotland och behöver ett bidrag till
resa och utrustning? Sök stipendiet Årets äventyr
och ta chansen att förverkliga dina drömmar!" /Stockholmsmässan


Ansök om stipendium för att uppfylla dina drömmar. Mer info Klicka här



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Hej kära läsare!   Vi beklagar för att bloggen inte uppdaterats på länge. Men snart har vi tid till att börja skriva igen!   Med vänliga hälsningar   Juan och Klara ...


                  Bild     Om man är trött eller hänging en dag kan det bero på flera orsaker. Det är alltid så tråkigt att känna så när man vill eller har planerat in en träningstid eftersom att man tappar träningsmotivationen . Förutom att man...


För alla som bor i en stad är det bra att uppmärksamma detta. Eller för er som är pollen allergiker.   I helgen var jag ute och klubbade i Stockholm. När jag kom hem så kände jag mig snuvig och snöt mig. Pappret blev svart. Tankarna började kr...

Ofta läggs lite uppmärksamhet på fötterna. Vi tar dem lite förgivet. De bara finns där så vi kan gå, hoppa och springa. När vi borde uppskatta dem och ta hand om dem!   Bild Varför fötter? Fötterna är kroppens stöddämpare och ger stöd och ...


                  När det det är dags för helg eller fest så innebär det alkohol för många, är man ute sent så brukar det som är öppet vara en hamburgerkedja eller nån skräpmats kedja. går man på nån hemmafest så blir det nog mer ch...

Presentation


En träningsblogg som är anpassad efter dig.

Fråga mig

8 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du om din kropp?
 Nej, gratis kirugi skulle passa mig.
 Nej, Orkar/hinner inte träna
 Nej, inte nöjd
 Sådär...
 Helt okej. Någon missnöjd del bara.
 Jag trivs med min kropp
 Jag älskar min kropp!

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Bloggtrafik

 

Bloggar om träning

 

Sök i bloggen

Bloggvärde

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26
27
28
<<<
Februari 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Bloggparaden

Blogrankers

BlogRankers.com

blogtoplist

TopBlogArea

Hälsa bloggar

Skapa flashcards