Direktlänk till inlägg 24 februari 2011

Vintermys under tallarna

Av Klara Lindberg G., Juan Silva B. - 24 februari 2011 19:02

Nog är det många som har tröttnat på vintern och vill stiga upp från sitt ide. Men vad sägs om att istället njuta av de sista glittriga vinterdagarna?


Sätt på dina sexiga långkalsonger, fluffiga termobyxor och tåliga fliströja!     Kroppens blod samlas vid dina huvudorgan för att skydda dem, därför bör vi klä händer och fötter extra varmt.


Förslag 1 Samla gänget


Samla dina närmaste vänner eller familj och gå ut för att grilla barbeque mitt ute i naturen! Se till att ha en sjö i närheten så ni kan pimpla fisk.


            Bild

 

        Bild


Förslag 2 Bättre än hårfönen


Missa inte att vakna med solen och åka ut på långfärdsskridskor!

Jag tog en långpromenad med min hund, vi satte oss vid en sjö. Sedan glodde vi på alla rosenkindiga människor som åkte på isen och det gjorde hela min månad. Det var en sån otrolig energi och glädje! Rekommenderar verkligen att åka ut på isen. Om min fågelkompis Bertil kan, så klarar du de galant!

 

        Bild


Plogade isspår i Stockholm:


Norrviken (Rekommenderar, den jag besökte)

Riddarfjärden

Rösjön

Nacka

Valletuna sjön

Orlången

Magelungen

Drevviken

Edsviken (Väldigt vackert)

Brunnsviken

St Värtan

Skarven, Sigtuna

Görväln


För kartor Klicka här



http://isplanket.se/ ska rapportera om spår från hela Sverige.


För Kurs Klicka här


Hyra långfärdsskridskor (Stockholm)


Cykelstaden

Stockholmguide


Förslag 3 Vinter romantik


Damma av skidorna från vinden. Om du inte har några så hyr i närmaste skidbacke och smaka på farten. Eller varför inte skapa lite romantik med någon du tycker om och åka Långfärdsskidor? Klicka här för att söka närmaste spår. Om du har lust att köpa skidor så rekommenderar vi begagnade (Tradera, Blocket).


 

                              Bild


Förslag 4 Action i backen!


Att åka Snowboard är en underbar känsla! Om du en gång prövar så är dagarna aldrig sig lika. När du står på de skakiga tåget hem så kommer du böja på knäna, blunda och börja fantisera att du åker nerför backarna. Men det kräver tålamod och övning! Ge aldrig upp, skratta åt dina misstag och kom ihåg att man aldrig blir för gammal!





Förslag 5 Gratis och underhållande


Om du har spart på skridskorna från de härliga minnena i högstadiet så är det bara att åka, gratis och framförallt mysigt. Du kan åka mitt i stan (Stockholm) eller varför inte i kommunens ishockeyrink eller ute på sjön? 




Checklista för vistelse på is

  • Var aldrig ensam på isen!
  • Ha alltid med dig isdubbar och annan säkerhetsutrustning på isen!
  • Prova alltid isens tjocklek med en ispik om du är osäker.
  • Gå aldrig på is som du inte är säker på att den håller! Kärnis ska vara minst tio cm tjock.
  • Tänk på att nyis, våris, snötäckt is och havsis kan vara svag.
  • Ju högre fart du har, desto längre kommer du ut på svag is innan den brister och då blir räddningen svårare.
  • Ha alltid något mellan dig och den nödställde, "den förlängda armen".

Om någon går igenom isen

  • Går man igenom isen ska man alltid försöka ta sig upp åt det håll man kom ifrån, där vet man att isen höll nyss. Åt andra hållet vet man inte hur stark isen är.
  • Kroppen värmer upp vattnet närmast huden. Rör man sig kommer det kallt vatten mot kroppen, därför ska man ligga så stilla man kan när man hamnat i en isvak.
  • Det är viktigt att larma så tidigt som möjligt så hjälpen kommer snabbt. Om man inte klarar att dra upp den nödställde och blir sen med att larma får den nödställde ligga lång tid i det kalla vattnet.

/Stockholm.se


Rekommenderar varmt att besöka solen och ta vara på vår vackra vinter!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Hej kära läsare!   Vi beklagar för att bloggen inte uppdaterats på länge. Men snart har vi tid till att börja skriva igen!   Med vänliga hälsningar   Juan och Klara ...


                  Bild     Om man är trött eller hänging en dag kan det bero på flera orsaker. Det är alltid så tråkigt att känna så när man vill eller har planerat in en träningstid eftersom att man tappar träningsmotivationen . Förutom att man...


För alla som bor i en stad är det bra att uppmärksamma detta. Eller för er som är pollen allergiker.   I helgen var jag ute och klubbade i Stockholm. När jag kom hem så kände jag mig snuvig och snöt mig. Pappret blev svart. Tankarna började kr...

Ofta läggs lite uppmärksamhet på fötterna. Vi tar dem lite förgivet. De bara finns där så vi kan gå, hoppa och springa. När vi borde uppskatta dem och ta hand om dem!   Bild Varför fötter? Fötterna är kroppens stöddämpare och ger stöd och ...


                  När det det är dags för helg eller fest så innebär det alkohol för många, är man ute sent så brukar det som är öppet vara en hamburgerkedja eller nån skräpmats kedja. går man på nån hemmafest så blir det nog mer ch...

Presentation


En träningsblogg som är anpassad efter dig.

Fråga mig

8 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du om din kropp?
 Nej, gratis kirugi skulle passa mig.
 Nej, Orkar/hinner inte träna
 Nej, inte nöjd
 Sådär...
 Helt okej. Någon missnöjd del bara.
 Jag trivs med min kropp
 Jag älskar min kropp!

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Bloggtrafik

 

Bloggar om träning

 

Sök i bloggen

Bloggvärde

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26
27
28
<<<
Februari 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Bloggparaden

Blogrankers

BlogRankers.com

blogtoplist

TopBlogArea

Hälsa bloggar

Skapa flashcards